لحظات مرگ

محققان به تازگي اعلام كرده اند مرموز بودن لحظات قبل از مرگ مي تواند در اثر جاري
شدن آبشاري از امواج الكتريكي مغز لحظاتي قبل از اينكه مغز بميرد به وجود آيد.

دانشمندان موفق شده اند اثبات کنند که قبل از مرگ انفجاري از فعاليتهاي مغزي رخ مي دهد و اين رويداد مي تواند توضيحي علمي براي لحظات روحاني قبل از مرگ در افرادي باشد كه تا مرز مرگ رفته و بازگشته اند.

محققان دانشگاه جورج واشنگتن معتقدند اين انفجار الكتريكي مي تواند توضيح دهد چرا برخي از بيماراني كه از حالت مرگ احيا شده و به زندگي بازگشته اند احساساساتي از قبيل قدم زدن به سوي راهرويي نوراني و يا شناور بودن بر بالاي بدن خود و یا حتی تصاویری عجیب و وحشتناک را گزارش كرده اند.

به گفته اين دانشمندان آنچه افراد پس از بازگشت به زندگي به ياد مي آورند تحت تاثير آزادسازي ناگهاني انرژي الكتريكي در سولولهاي مغزي خالي از اكسيژن است. در اين شرايط جريان خون و سطوح اكسيژن كاهش پيدا كرده و سلولهاي مغز براي آخرين بار آخرين امواج الكتريكي خود را آزاد مي كنند. اين فرايند در يك بخش از مغز آغاز شده و مانند يك آبشار به سرعت در سرتاسر مغز جاري مي شود و به همين دليل افراد مي توانند تصاوير دهني واضحي را تجربه كنند.

بسياري از افراد پس از احيا اعلام كرده اند كه در نوري درخشان غوطه ور شده اند و يا با قدم گذاشتن در راهرويي درخشان احساسي از آرامش مطلق بر آنها چيره شده است. برخي از آنها تصاويري از شخصيتهاي مقدس از جمله حضرت محمد (ص)، حضرت عيسي و كريشنا را ديده اند و برخي ديگر خود را بر فراز تخت خود شناور ديده و شاهد بدن بي جان خود بوده اند
و برخی‌ از آنان تصاویری از شخصیت‌های کارتونی دوران کودکی را تجربه کرده اند.
.

محققان دانشگاه جورج واشنگتن معتقدند اين تجربيات بيشتر منشائي بيولوژيكي دارد تا متافيزيكي. در اين مطالعه دانشمندان از دستگاه برق نگار مغزي كه به منظور اندازه گيري فعاليتهاي مغز مورد استفاده قرار مي گيرد براي كنترل فعاليتهاي مغزي افرادي كه پزشكان براي نجات آنها قطع اميد كرده بودند، استفاده كردند.

هدف پزشكي استفاده از چنين دستگاهي براي بيماراني كه به سرطان يا اختلالات قلبي مبتلا هستند، اطمينان از درد نداشتن و آرامش كامل آنها است. در كنار اين كاربرد محققان شاهد بودند لحظاتي قبل از مرگ بيماران انفجاري در امواج مغزي فرد صورت مي گيرد كه از 30 ثانيه تا سه دقيقه دوام خواهد داشت.

اين رويداد در بيماراني كه در خواب بوده و يا فشار خون در آنها وجود نداشت با افرادي كه در هشياري كامل به سر مي برند برابري مي كند و لحظاتي پس از اين انفجار امواج الكتريكي بيمار از دنيا رفته است. بر اساس گزارش تلگراف، اين اولين باري است كه تجربيات پيش از مرگ انسانها به منشائي فيزيولوژيكي ارتباط داده مي شود.
شما با استفاده از گوگل میتونید به طور عمیق تر در این مورد تحقیق کنید!!

منبع یک صفحه در فیسبوک بود که نیاز به منبع معتبر آوری داره. انجام خواهد شد

این ورودی در دینی فرستاده شده است. پایاپیوند به آن را نشانه‌گذاری کنید.

بیان دیدگاه