جواب من به یک سوال 5

قابل توجه اونهايي که مي گن دين بده

من يه سوال واسم پيش اومده
خوب اونطوری که من مي بينم اکثر شما می گين دين خيلی خيلي بده و به درد نمي خوره و دوست دارين که به کلي برداشته بشه اما از یه طرف دیگه به قضیه نگاه کنين

تصور کنین که خواهر شما يهو دست يه پسر غریبه رو گرفته و مياد خونه و دو تايي با هم می رن توی اتاق خواهرتون ؟؟
و يا خدايي نکرده پدرتون فوت مي کنه و بعد چند ماه مادرتون با يه ادم غريبه می ره توي اتاقش .
سوالم اينه
اولین فکری که به ذهن شما مي رسه چيه ؟؟
و اینکه ایا دین تا حدودی باعث نشده اصالت خانوادگي حفظ بشه ؟؟

—————————

وااااییی
بازم طولانی شد که 😦

بازم بیاییم علم بررسی کنیم. آنهم با علم در حد چند تا مقاله از سایتهای فارسی:
http://www.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100926696485
این سایت میگه:
كمبود تستوسترون خطرناك است

علي‌رغم اين تفكر كه تستوسترون اضافي مسوول تحريك‌پذيري، خشونت و رفتار شورشي مي‌باشد، سطح كم تستوسترون مشكل بزرگ‌تري است. اخيرا توجه بيشتري به اثرات كمبود

تستوسترون خصوصا در مردان شده است. در واقع سطح تستوسترون در مردان به آرامي (حدودا 2 1 درصد در سال)‌ افت مي‌كند. اين درست برخلاف افت سريع استروژن در خانم‌هاست

كه موجب يائسگي مي‌شود. بيش از يك سوم مردان بالاي 45 سال كمبود تستوسترون دارند.

علائم كمبود تستوسترون در مردان بزرگسال عبارت است از: كاهش موهاي بدن و صورت، كاهش توده عضلاني، كاهش ميل جنسي، عقيمي، كوچكي بيضه، افزايش اندازه سينه‌ها،

تحريك‌پذيري، تمركز پايين و افسردگي، افزايش احتمال شكستگي استخوان به علت كاهش تراكم استخوان‌ها. بعضي از مرداني كه كمبود تستوسترون دارند داراي علائمي هستند كه

علت آن كمبود تستوسترون مي‌باشد و با دريافت جايگزين تستوسترون برطرف مي‌شوند. براي مثال، مردي كه پوكي استخوان به همراه تستوسترون پايين دارد مي‌تواند با دريافت

تستوسترون استحكام استخوان خود را افزايش و خطر شكستگي استخوان را كاهش دهد.

یا این یکی سایت که بهتر توضیح میده:
http://arike.loxblog.com/post.php?p=1010
در مردان ، عارضه های ناشی از کاهش تستوسترون بستگی به زمان کاهش سطح آن دارد .
* اگر تستوسترون ناکافی در دوران جنینی وجود داشته باشد ، ممکن است رشد دستگاه تناسلیرا تحت تاثیر قرار دهد . ممکن است آلت تناسلی و کیسه بیضه رشد کافی نداشته

باشد و ظاهر آن شبیه آلت تناسلی زنانه گردد و یا ظاهر آلت شبیه دستگاه تناسلی هر دو جنس نباشد . به یاد داشته باشید که مرد بودن به نوع کروموزوم بستگی دارد و نه به ظاهر

شخص .
* اگر سطح تستوسترون قبل یا در دوران بلوغ کافی نباشد ، ممکن است عدم رشد بلوغ جنسی رخ دهد . نشانه های آن میتواند شامل موارد ذیل باشد : عدم رشد عضلانی ،

نارسایی در ایجاد صدای مردانه ، رشد ضعیف مو بدن ، سینه بزرگ(gynecomastia) ، عدم رشد کافی آلت تناسلی و بیضه ها .
* در افراد بالغ ، کاهش سطح تستوسترون ممکن است موجب کاهش عملکرد و میل جنسی، ناباروری و ناتوانی جنسی شود . ریزش مو ، کاهش حجم عضلانی ، پوکی استخوان

(osteoporosis) و کاهش تراکم استخوانی از علائم دیگر آن میتواند باشد .
* در بزرگسالان ممکن است ميل جنسي کاهش يافته، قدرت استخوانها و رشد عضلات کم شده ، و آنها دچار اضافه وزن و بي‌ خوابي و افسردگي شوند اين علائم مي‌ توانند نشانه‌

هاي آندروپوز (Andropause) يا يائسگي مردانه باشد . از جمله عوامل بروز يائسگي مردانه ، افزايش سن و کاهش ميزان هورمون تستوسترون در بدن است که بر سلامت جسم و روان

فرد اثر مي‌ گذارد و عوارض آن از 50 سالگي به بعد نمايان مي‌ شود .

علائم کاهش تستوسترون در زنان

بعضی ها فکر میکنند که کاهش تستوسترون تنها یک بیماری مردانه است در حالی که کاهش سطح آن در زنان نیز ممکن موجب عوارضی گردد . علائم آن میتواند شامل موارد ذیل

باشد : گرگرفتگی ، تحریک پذیری ، از دست دادن میل جنسی ، و اختلال در خواب ، کاهش حجم عضلانی ، کاهش تراکم استخوانی (پوکی استخوان) ، و از دست دادن موهای بدن .

پس مقداری از اهمیت این هورمون در سلامتی آگاهی پیدا کردیم آنهم در موارد مکشوف.
————————-
حالا یکم عواملی که باعث کاهش این هورمون میشه رو بررسی میکنیم :

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=100739
که میگه:
استرس
کمبود خواب
ديابت و سندرم متابوليک
افسردگي
آفت‌کش‌ها (که میزان استفادش در ایران در حد فوق العاده زیاده- در باغات و مزارع و حتی پارکهای تفریحی!)

همه عوامل در ایران در حد بسیار بالایی وجود داره.

و اما
چگونه مي‌ توان از کاهش تستوسترون جلوگيري کرد؟
برخي تحقيقات نيز روشن کرده است که جايگاه اجتماعي مردان بر ميزان ترشح تستوسترون در بدن شان تاثير مي‌ گذارد.
» تحريک جنسي نيز سبب افزايش ميزان تستوسترون در خون مي ‌شود» .
محققان بيان داشته اند که تاثير مواد غذايي بر ميزان ترشح هورمون تستوسترون در مردان گياهخوار و گوشتخوار يکسان است،

این را نیز اضافه کنم که تو پروژه «مارس-500 » روسیه که قرار بود 6 نفر برای 520 روز داخل 5-6 تا کپسول بمونن یکی از مهمترین مشکلات پزشکیشون تنظیم تستوسترون بود!. چون گفته میشد 3 ماه بدون سکس در مردان ممکنه باعث مرگشون بشه! آخرش نمیدونم چه طوری مشکل رو حل کردن، تزریقات و غذاهای مکمل دار احتمالا.

خوب اگه نیاز بدنی مرد تامین نشه چی میشه رو فهمیدی.
اینا فقط جنبه پزشکیشون بود. که من بیشتر نمیگم. در ادامه هم سعی میکنم جنبه روانی رو یکم بگم هر جند ناقص
————————–
حالا تاره سعی بر جواب دهی سوال شما:

توجه بفرمایید من دختر نیستم و حق ندارم از دید شما سخن بگم پس بهتره جواب من رو کامل کنید و دید دخترا رو در حالت مقابل رو خودتون بنویسید.

معمولا این اتفاقاتی که میگی در تنهایی می افته.من که هیچ دینی ندارم حاضر نیستم تا وقتی تنها نباشم اگه دوستی داشته باشم بیارمش خونه فقط برای سکس. مطمئنم تو هم نمیتوانی. حتی غربیا هم فکر نکنم زیاد این کار رو انجام بدن جلوی دیگر اعضای خانواده و معمولا اگر هم دعوت کنن درهای اتاقشون رو باز نگه میدارن .

اصلا بیا آسونتر کنمش. شما حاضرین تو خانه والدینتون وقتی اونا هستن تو اتاق کناری با هم رابطه عاشقانه داشته باشین با همسر و یا شوهر قانونیتان؟

با این تفکر که حداقل در مورد من هست شما را نمیدانم اگر هم خواهرم با دوست پسرش یا برادرم بالعکس بیاد برای من یکی چند تا معنی داره:

# یکی رو پیدا کرده که دوستش داشته باشه

# احساس تنهایی کرده و دیگه زیاد تنهایی رو دوست نداره. این یعنی اینکه از روی فکر داره کار میکنه.

# دلش میخواد نظر من رو درمورد دوستش بدونه که خیلی هم عالیه

# و اما حتی اگه اومدن با هم لذت هم ببرن مگه چه اشکالی داره؟ این همه دلیل برای فواید سکس. حتی من خودم برای اینکه اونا راحت باشن تنهاشون میزارم. همونطور که برادرم اگه دوستش رو بیاره تنهاشون میزارم خودم میرم پارک یا یه جای دیگه.
وقتی من تو خونه ام یکی رو میاره خونه یعنی فقط جنسی بهش نگاه نمیکنه از نظر من.

# خوشحال میشم که خواهرم یا برادرم بهم اهمیت میده که دوستش رو بهم نشون میده. همونطور که گفتم فکر کنم معمولا آدما به اعضای خانواده شریک زندگیشون رو نشون میدن نه شریک جنسیشون رو

# اگه منظورت روابط جنسیه که زیاد نمایان نیسته:
خوب تو پسری، روزانه به سکس فکر نمیکنی؟ یه بار حساب کن روزی چه مدت رو به سکس فکر میکنی . مگه نکته بدی داره که این تفکرات وقت گیر جای خودش رو به سکس بده که که بار فکریت کم بشه یا حداقل تغییر پیدا کنه، فواید سلامتیش که جای خودش.
و بتونی کمی لذت هم ببری به جای اینکه با فکر خودت رو زخمی کنی. فکر کنم دخترا هم همین وضعیت رو داشته باشن (من نظرم ممکنه کاملا غلط باشه دخترا تصحیح کنن) اگر هم نداشته باشن به هر حال برای پسره که خوبه. خواهرم هم که اگه تو سن 18 و بالاتر باشه براش مشکلی از نظر روانی پیش نمیاد که هیچ خوشحال هم میشه. مگه من دوست ندارم خواهرم رو شاد ببینم؟

پس با همین اتفاقا دوست دارم خواهر یا برادرم یه دوست پیدا کنن. کاری خودم تا حالا نتونستم انجام بدم.

تو الان این حرفها را میزنی چون در خوابگاهی، هیچ احساس تنهایی ای نداری. غرق در تفکرات فقط لذت گرایانه دوستان و محیطی که حتی منم بودم توش روم تاثیر میزاشت هستی .

—————-

آلات جنسیه دوست خواهر یا برادرت رو از فکرت بنداز بیرون، حالا چطور فکر میکنی؟ بازم با دوستاش مشکل داری؟ اگه نه فقط همین نگرش بچه های خوابگاهی تو رو گرفته. مشکلی نداره منم بودم شاید دچارش میشدم. فقط کافیه 5 سال بزرگتر شی
—————————————————–
اما در مورد پدر و مادر:
مادر بنده فوت کرده به کلی دلایلی که اگه بخوام همش رو بگم تا فردا باید بنویسم. همین اندازه بدونین که اسلام هم تو مرگش موثر بود. هم من. هم خودش هم …
اینطوری تصور کن که
آیا پدرت یا مادرت که سالها با هم زندگی کردن بعد از عمری هنوز میتونن نیازشون به هم دیگه رو فقط جنسی بدونن؟ (اسلام دقیقا جنسی نگاه میکنه به زن!)

شاید باورش باتون سخت باشه ولی من بعد مرگ مادرم عملا در خانه تنها بودم شاید روزی 16 ساعت. پشت کنکور. هیچ سرگرمی ای غیر از اینترنت آن هم دیال آپ! که به دردی نمیخورد. هیچ دوستی. هیچ … میدانم چه قدر تنهایی برای پدر یا مادرم باید سخت باشه اگه برای من سخته. طبیعیه که آدم تنهایی زیاد نمیتونه بره چه بدونم اسکله بندرترکمن و یا النگدره (این گروه انگار همه گلستانی ان) برای خوش گذرونی. حتی اگه بری برای چند بار میری؟
پدرت یا مادر هم همینن. دیگه نمیتونن بعد از این همه سال زندگی مشترک تنهایی رو تحمل کنن. فرزندها هم که همیشه نمیمونن. نباید یه ذره به فکر خودش باشه، یا اینکه برای نگاههای لذتگرایانه من و تو خودش رو فدا کنه؟ اگه فکر میکنی که مادرت برای لذت جنسی یکی رو میاره خونه با تفکر 20-25 ساله ات اینطوری فکر میکنی نه با یک تفکر با یه الگوی دیگه.

دوست دارم نظر دخترا رو هم اگه تو همین وضعیت بودن بدونم (فقط در رابطه با خواهر یا برادر کافیه. والدین رو تا پیش نیاد نمیشه نظر داد). ممنون اگه بنویسین.

من چقدر خسته کننده ام نه ؟
اشکالی نداره همه بهم همینو میگن

بیان دیدگاه